Om man kunde få några till timmar på dygnet...

har inte bloggat sen i Lördags men har inte haft en sekund över till det, fullt upp hela tiden.


Men lite kort om alla dagar..

Söndag
Började dagen med att rida Lia i gräspaddocken, helt kravlöst hon skulle bara ut och röra på sig.
Skritta, trava och galoppera gick jättebra förutom i vänstergalopp då hon har lite träningsvärk/ont i höger rumpa så då kickar hon hela tiden. 
Men hon slappna av och det gick riktigt bra. Trav hoppade några av småstockarna och hon var jättelugn och väntade hela tiden på mig. 

Red Lollo efter det i övre delen av gräshagen, piggelin var det. Stutsa, bocka, slängde med huvudet och stegra. Slutade efter ett tag men innan det så flög jag av en gång. Har inte ramlat av henne på nästan 1 år så det var lite jobbigt.. Men hon hade först bockat 4 gånger på raken och sen gått upp och stegrat 2 gånger och alla dom gångerna satt jag kvar, men när jag trodde det var slut och slappna av och skulle sträcka på mig så går hon upp igen på bakbenen och gör 180grader ut vänster så jag flyger som en vante till höger för jag inte var med på det. 
men hoppade upp och red igen och galopperade efter det och då stutsa hon som en gummiboll i varje steg i några varv sen slappna hon av och kunde galoppera normalt. 

Efter att ridit dom två så fixade jag och Ebba så mycket som möjligt i stallet innan halv 12. Sprang in och gjorde mig iordning för borta match, samling halv 1 och var hemma halv 10, somna direkt när jag kom hem. 


Måndag
Jobbade fram till lunch, var till kiropraktorn, gick på stan med mamma och köpte födelsedagspresenter. Kom hem och gjorde iordning i stallet och sen kl 5 åkte jag ner och tränade Tillbergas 98/99/00 målvkaterna. var kvar där till min träning börja halv 8 och sen kom jag hem kl 10, somna direkt. 
Åt massa tårta nångång under dagen och fick massa presenter. 


Tisdag
Jobbade fram till kl 2, hämtade Lollo och red henne i övredelen i gräshagen. Kravlöst pass idag oxå för henne, hon ska bara jobba på framåt och neråt, lång och låg.. Red i alla gångarter och hon var inte alls lika stutsig idag, det går framåt :) Gjorde lite övergångar i skritt-trav så hon fick jobba med rumpan och flyttade lite för skänkeln när vi skulle svänga, så det blev som små bakdelsvändningar hela tiden. Galoppen gick jättebra och hon jobbade på i ett bra tempo med lång och låg hals.

Lia red jag tillsammans med Jack och Vilma, vi red en bit upp på skogsbilsvägen ungefär 4-5km. Red i alla gångarter och det var första gången Jack galopperade ute i skogen, han var supeduktig och Lia sparka som vanligt... 
När vi kom tillbaka fixade vi iordning hästarna och sen skjutsa jag hem Vilma och hämtade 2 paket. I ena paketet låg ett schabrak till Lia och i det andra låg ett bett till Lia och in rosa fleecetröja :) 

När jag kom hem så var det kalas för mig och Lea. Och nu sitter jag här och håller på å somnar så nu ska jag gå å lägga mig.. :) 




Ebba var med och tog kort i Söndags så ska ladda in dom så kommer dom upp här :) 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0