Lördag 14 januari

Idag har vi hunnit med massor =)

Vi började dagen med att fota Emie och Lollo, bilder till bloggen skulle vi försöka få till..
Gick väl sådär, Emie är inte fotogenisk så det blev inte så bra bilder på henne. Hennes tjocka mage såg ännu större ut på bilderna.. :P
Lollo var inte heller så medgörlig. Ville inte stå fint och ha öronen framåt.. Men lite bilder fick vi till och några med mig på, första gången jag satt på henne på snart 3,5 månad.. Fast jag bara skritta omkring lite barbacka så var det en härlig känsla :)

.

Sen tog vi och gjorde iordning Lia, Jack, Salo och Alex. Så skritta vi ut på en tur på ca 40min. Lia och Alex var lite småt galna men Jack och Salo skrittade på som ingenting..
När vi kom tillbaka till stallet så kände jag att jag behövde rida Lia mycket mer så då red jag och Vilma ut till gärdet utanför våran gräshage och red där i ca 20min. Trava och galoppera så dom fick sträcka ut sig. Lia fick gå i lång och låg form eftersom hon var så tjurig i ridhuset så ville jag bara att hon skulle gå fram för skänkel och stanna när jag ville det.
Hon var väldigt lugn för att ha vart som hon var i ridhuset, men hon busade litegrann..

.
 
Medans jag och Vilma red så fotade Malin Ebba och Salo till bloggen. Fick några fina bilder på han men han ser ut som en nallebjörn, tror vi får raka honom och sen fota han igen..
När dom var klara så fixade vi iordning Lia och Jack som var sist ut. När jag satt på Lia så hade jag sadel på för jag har aldrig suttit på henne barbacka och idag var hon väldigt slängig och ville inte stå stilla.
Men iallafall så fick vi lite fina bilder på Lia och Jack :)

Så nu ska bara Vilma (som kan det här med header) göra en ny med dom bilderna:)


.

Efter allt bildtagande så fixade vi i stallet och sen kom Marcus och Madde. Marcus hjälpte mig med att bygga in våra vattenkar som vi har i hagarna i en låda med isolering i. Så nu hoppas vi hade dom kanske inte fryser så enkelt. :)
Lite kommer dom nog frysa men kanske inte så enkelt som det var innan.



Imorgon blir det hästfri dag då jag har match nere i Mantorp. Åker kl 8 hemifrån och är nog inte hemma förns 6-7 på kvällen. Så imorgon tar Therese och Malin utsläpp och sen tar Ebba och Vilma insläppet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0