Lia

Idag åkte jag iväg till ridhuset med Lia, tänkte att jag skulle rida igenom henne ordentligt. Eftersom det inte går och göra här hemma då det är is överallt! :S

Iallafall så gick allt åt skogen när jag kom dit. Först när jag hoppara upp så typ stegrar hon samtidigt som hon hoppar fram och jag får en Lia hals i ansiktet. När jag väl kom upp så små trippa hon hela tiden, ville aldrig slappna av. Gjorde massa övergångar och halter men inget hjälpte. Skänkel var hon totalt döv för och när jag krama tygeln så drog hon ner huvudet, tog bettet och stack.
INTE så kul :(

Hon fick iallafall galoppera av sig litegrann, men det gick inte så bra. Tog jag i henne stog hon å stutsa på stället och flög iväg med ett luftsprång och om jag släppte på henne framåt så bocka hon och spraka bakut..


Hon har aldrig gått så här dåligt sen jag köpte henne så vet inte vad hon hade försig. Kanske en blandning av att hon blev rakad igår och har vilat i 4 dagar... Hoppas bara hon lugnar ner sig och blir sitt gamla jag snart.
För den 25 januari då ska vi åka på årets första pay and jump. :)









Leo och Linn fick följa med till ridhuset och rida lite där :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0