Lia igår

Igår red jag Lia på grusvägen, red bara ca 5km inte så långt alltså. Så jag skrittade fram henne ca 500m, sen börja jag trava ca 1km helt kravlöst, lång tygel och hon skulle bara gå med sänkt huvud. Sen plockade jag upp henne i lite högre form och fortsatte trava i 1km, jag försökte hela tiden ha henne rakställd och hon skulle inte slänga ut rumpan åt nåt håll. Hon är mycket svagare i höger sidan och vill gärna lägga rumpan åt höger så det tränar vi på massor.
Sen galopperade vi i 1km, då fick hon bara jobba lång och låg. Travad av henne ca 500m på lång tygel. Och sen skrittade vi hem på långtygel i 1,5km.

Hon var rätt så nöjd igår fast det inte var nån jättelång tur så det var skönt. Hon behövs nästan alltid ridas i mer än 1 timme , igår var hon nöjd efter våran tur på ca 40min.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0