Ingen ridning idag

Idag hann jag inte med och rida Lia, slutade jobba halv 5 och då tog vi inte Lia och Lollo och rakade båda två.
Therese hjälpte mig så det gick snabbt och sen är hon mycket bättre på att raka än vad jag är. Om man säger så, så är jag nog lite rädd när jag rakar p.g.a av vissa hästar som har slängt mig in i vägen några gånger så jag har blivit lite feg när det gäller rakningen. Så då är det bättre om Therese gör det och jag håller i eller Lollo står lös och Lia håller jag i.
Dom va iallafall jättesnälla, Lollo stog nästan helt själv hela tiden. Det var bara tredje gången hon blir rakad så det är superbra! Sen Lia var lite rädd i början, kryper ihop och darrar, men hon försöker inte tränga förbi mig eller nåt sånt utan hon försöker bara bli så liten som möjlig typ.. haha :) Tok häst.. Men efter ett tag så slappna hon av och kunde även hon stå lungt med grimskaftet hängandes. Så det är en bra början, då det bara är andra gången hon blir rakad.


Lollo i gången





Här ser man hur annorlunda Lollos färg på pälsen blir när man rakar henne. Hon är ju rödfux från början och sen blir hon lite gulfux tills håren har växt ut igen.
Vi rakar bara kroppen och inte huvud och ben då Lollo har väldigt känslig hud och lätt får sår på benen så då är det bra att ha kvar pälsen där.



Lia fick stå på i gången samtidigt och träna på och stå stilla, gick rätt så bra i början..
Fick ingen bild på henne när vi raka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0