Dagens ridpass

Toulouce x - Red tillsammans med Vilma och Malin runt gropen. Skrittade och travade, gick jättebra vissa stunder sen vissa stunder vet man inte vad man ska göra med henne.
Hon vill helst gå först då är hon lugnast, men vågar inte riktigt gå först så när hon kommer efter så början hon stutsa och sen står hon och bockar ppå stället. Och när vi skulle rida förbi ett hus som hon ridit förbi sen hon var 2,5år så blev det helt plötsligt jätteläskigt och då tvärnitade hon och jag var inte med på det och åkte fram med överlivet och då reser hon sig upp på bakbenen och smäller sitt huvud i mitt. Inte så jättekul :(
Men för övrigt så var hon jättelugn och jobbade fint med bra svung i traven.



Liandrê - Trimpass på åkern blev det för damen. Och det var ju inte det roligaste tyckte Lia, jobbade första 15min emot mig så jag visste knappt var jag skulle göra, trava hela tiden, skulle inte göra halt, flytta för skänkel visste hon inte hur man gjorde. Trög jag med vänster skänkel så flyttade hon vänster och inte höger. Bra häs va?
Men jag fortsatte på mina åttvolter och efter lite jobb så lossnade det. Övergångarna blir bättre men hon strävar emot litegrann från vänster till höger. Jobbade även mycket med avsaktningarna, igångsättningarna har hon rätt så lätt för men att samla ihop sig och sakta av är inte hennes starkaste sak så det jobbade vi mycket på.

När jag kände att det kändes bra och hon var mjuk och fin i båda varven, trava jag på lite längre tygel på raktspår och hon fick jobba lång och låg. Skrittade sen en vända på ca 20min tillbaka till stallet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0