I helgen som var..

red jag Lollo och Lia, Lollo fick ett markarbetspass i gruspaddocken och Lia hopptränades i gräspaddocken.

Började med Lollo, jag hade byggt fram två galoppbommar och en kombination
Det svarta är galoppbommar och det röda är kombination. Jag red hela tiden på en 8:a. Övningen står mitt på ridbanan så man rider runt på hela banan och inte en del.

Lollo fick galoppera runt, runt och runt å hoppa tills hon lugan ner sig själv och hittade rytmen själv.
I början fick det alldeles för fort men det fick hon sköta själv, eftersom kombinationen blev trång för henne när hon galoppera på som en galning så fick hon tänka till och bromsa upp sig själv.
Hon fatta det jättebra men det tog väl några varv innan..
Efter ca 5 minuter så sakta jag av så fick hon vila och när vi skulle börja igen så var hon ligga galen som första gången. Så hon fick springa på tills hon hade lugnat sig.



Lia fick ett hoppass igen, vi hoppade ju inte så mycket i Torsdags på träningen det var mest markarbetsövningar och sen bara några enkelhinder. Men i Lördags så fick hon hoppa bana och prova hoppa alla läskiga hinder vi har.
I början så vägra hon väl på alla hinder varsin gång, men efter hon har tittat på hindret så hoppar hon.
Hon hoppa bättre och bättre för varje språng och sista banan vi hoppa så funkade allt superbra=)
I början så visste jag inte riktigt hur jag skulle agera på henne framför och över hindret. Hon hoppar inte alls som Lollo och jag är ju van vid henne nu. Men efter denna träning så ver jag exakt hur jag ska vara och bete mig.
Sista rundan vi hoppa låg på 80cm. Kändes super och hon var inte änns trött när vi sluta.


Hoppas verkligen vi kan åka upp till Högbo och hoppa en 80cm, vi får åka upp och vägra ut oss om det är så men bara det att hon får komma ut och se allt.





Hon kan iallafall hoppa min flicka=) När hon väl landar i huvudet så kommer höjderna inte vara några problem,...



Det är därför jag vill försöka komma ut mycket nu och hoppa rätt så mycket med henne så hon får se så mycket som möjligt, så efter hennes vila i vinter så och jag börjar sätta igång henne så kommer allt ha släppt=)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0