Förlåt att jag inte bloggar

har inte haft ork eller tid och blogga under veckorna som vart.. Men ska försöka komma igång och bli lite bättre..
Har tänkt å prata med några personer sen om en grej om det blir aktuellt... Skulle ju vara roligare om man va fler på bloggen, så inte bara jag behövde skriva hela tiden...




Men iallafall så måste jag berätta att Pay and Jumpen den 17:e inte blir av.
Så ni får tyvärr vänta till nästa sommar =)
Våran gräsbana har tagit väldigt stryk av vädret som vart de senaste dagarna.
Sen så går Lollo före i allt och jag har hittat en tävling som jag verkligen vill åka på, då det är typ den sista för hennes säsong. Så vill verkligen passa på när det finns en sån bra tävling i närheten.
Det som är bra med den är att dom har två 1m klasser. Lollo bara leker igenom 90cm så det behöver vi inte hoppa. Utan hon ska få fler 1m rundor i kroppen. Och alla andra tävlingar hela hösten har bara 90cm-1m och då blir det bara att man åker och hoppar en klass och det är så tråkigt.
Hon kommer ju vila från mitten på oktober till mitten på januari så snart är hennes säsong över och eftersom jag inte tävlat henne sen vi var i Älvkarleby den 2-4 juni så vill jag verkligen åka på denna tävling.




Lia går det iallafall bra med, hon vissar framsteg för varje gång jag rider henne.
Igår så hade jag fram 2 små bomhinder (eller vad man ska kalla dom). Det är kryss på sidan och så sitter det fast en bom så kan man snurra på kryssen så blir det olika högt.
Iallafall, så red jag fram henne som vanligt. Lång och låg, öka och minska. Funkade jättebra, men hon blir trött fort.
Sen rulla jag på bommarna i trav först några gånger och sen galopp. Det var 15m imellan och då blir det 4 normala galoppsprång. Tränade på att hon skulle vara rak igenom hela linjen och ha samma rytm hela serien igenom. Gick bra ibland och lite sämre ibland.

Ebba var med och knäppte kort och Amelia filmade oss lite, (tror jag). Så dom filmerna kanske jag får så kan jag vissa =)



Lollo vilar fram tills på Onsdag och sen ska hon få gå ut i skogen, klättra och gymnastik hoppa.
Lia ska ridas i skogen imorgon och dressyr på tisdag, sen får jag se hur veckan blir. Skulle gärna vilja gå ner i gropen med henne och se vad hon gör när vi är där nere =)





Kommentarer
Postat av: Isabell

Det var synd - med Pay@Jumpen - vet en ponnyryttarinna som kommer att bli besviken. Men jag förstår precis - är själv JÄTTE rädd om vår gräsbana.

Lycka till på tävlingen själv ist och Lycka till med nya fina hästen. Mvh Isabell

2011-09-05 @ 13:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0