ursäkta den dåliga uppdateringen...

Jag har inte haft tid alls att sitta vid datan på flera dagar nu. Och nu när jag har tid så orkar jag inte och ska nog gå och lägga mig å sova snart. Men kan ju dra lite snabbt om dagen först.


gick upp kl 05.00 imorse, tävling stog på schemat. Åkte hemifrån halv 7 upp till Sandviken.

Första klassen börja kl 9 och jag hade startnummer 28 av 29. Red fram Lia och hoppade henne litegrann.
Gick in på banan med mål att komma över första hindret. Vi hoppa 1,2,3,4 (men rev det) hoppa 5,6,7 men på sista hindret nr 8 så fick vi första stoppet, men vände runt och kom på det igen och då hoppa hon.
Fick även 4 fel för tiden så totalt 12fel.
Men jag var supernöjd, vi klara vårat mål kalant =) Vi hade inge direkt flytt och några kråkhopp blev det oxå, men vi kom runt och hon hoppa alla hinder :)

Efteranmälde mig iallafall till 90cm för det gick så himla bra.

Eftersom jag hoppa näst sist i 80cm och först i 90cm så red jag inte fram henne nåt överdrivet. Malin gick runt lite med henne medans jag gick banan sen så hoppade jag några språng på framhoppningen och så gick vi in och körde.

Och det gick så himla bra, mycket bättre flyt och hon tog tag i varje hinder och ville hoppa.
Hoppade alla hinder utan problem, men vi rev tyvärr 4 igen... Men vi slutade iallafall på 4fel och jag var supernöjd med min flicka=)

Första tävlingen och hon var så här duktig! helt sjuk! :D



Sen fick vi vänta, länge :l Lollo skulle hoppa 1m, men först är det avd A å dom var typ 40stycker och innan 1m var det ju oxå 50 starter i 90cm efter mig. Men som tur så starta jag som nummer 8 i avd B.

Red inte fram henne så mycket. Hon fick röra på sig i alla gångarter, kolla så start och stopp funka.
Hon kändes jättebra och mjuk å fin =) Gick till framhoppningen och låg och rulla på lilla hindret ett tag. Hoppade sen räcket 2 gånger, först lite lägre och sen på 1m. Hoppa oxern lite lägre och sen på rätt höjd.

In på banan och satt upp ett bra grundtempo så hon gick framåt istället för att stutsa. Hoppade hela banan superbra, bra flyt och inga överhoppningar. Vi kom in alldeles för fort på ett räcke så hon blev lite lång och rev.
Men allt annat var jättebra. första inomhustävlingen nu på länge så mycket godkänt resultat.
4 fel, snabbast tid fick vi oxå. Hon är en liten speed dam... :P



Mamma filma och Malin fota men orkar inte alls lägga in dom nu så det får ni vänta med tills imorgon ..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0