Söndag och imorgon är det Måndag igen..

Helgen har gått väldigt snabbt som vanligt..

I fredags så red jag ut i skogen med Emie tillsammans med Vilma vi red en runda på kanske 30min. Emie tyckte väl inte det var så roligt då det var kolsvart ute och hon är rädd för skuggorna som blir av panlampan och allt annat som kan vara läskigt i mörkret. Men det gick väl bra iallafall, hon jobbar på utan att jag behöver ta nåt i tygeln. Hon tycker det superkul å bli riden nu :)

På kvällen titta ebba och jag på idol och åt glass..


Igår så började ebba och jag med att rida Emie och Salo runt gropen. det gick ju bra nästan hela tiden, förutom när vi galopperade och Emie sätter av i sken och Salo galopperar bredvid och helt plötsligt svänger han in framför oss och tvärnitar så Emie och jag sitter i hans rumpa och jag håller på å flyger av.
Hatar när han håller på så och Ebba kan inte göra nåt åt det. Hon hade ju sadel på Salo så då spelar det ingen roll om han tvärnitar men vi kan inte ha sadel på Emie då hon blivit så tjock så jag rider barbacka på henne hela tiden Så när han gör så där så har jag inte mycket att hålla mig kvar i .... :S
Men hon jobbade på som vanligt idag oxå. Det är nu jag skulle kunna rida ett dressyrprogram på henne och hon skulle gå som en klocka, men har ju ingen sadel till henne så det får jag skita i...


Efter vi hade ridit så fixade vi i stallet och efter lunch så tränade jag Vilma å Mimmi nere i gropen. Gjorde lite olika övningar där dom behövde träna på balansen i ridningen och kunna landa i rätt galopp och även lite rakhet.
När vi kom in från stallet vid halv 5 så byte vi om och åkte till Erikslund, gick där i en timme tills dom stängde.. Tyckte inte det var nåt märkvärdigt med gallerian.. menmen..
När vi kom hem så färgade Ebba och jag håret på varandra. Så nu är jag brunhårig istället för blond.. :P


Idag på morgon har jag fixat hela stallet och pysslat om lilla Lollo som står inne helt själv, stackarn :l
Men nu har hon bara 7 dagar kvar i boxen. Vi hoppas fortfarande på att det inte är en senskada. Ser inte ut som det men ska inte ropa Hej förns hon slutat på medicinen.




Min lilla flicka <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0