Lördag

Idag började dagen 07.30, åt frukost och traska ner till stallet. Gav dom frukost slängde ut alla förutom Mimmi och Leo. Jag mockade medans Ebba och Vilma gjorde iordning dom 2 som skulle iväg på tävling.

kl 09.00 åkte vi från stallet och var framme 09.15, skönt att det inte är så långt till tävlingen. Sadlade och gjorde iordning dom där sen gick vi till banan, Vilma sprang runt den.

Red fram båda och sen körde hon.. Hoppa som nummer 2 med Leo i 40cm.

Leo sköte sig jättebra men det märktes att han inte hade blivit riden så mycket på sistone.. Men han klara hela banan felfritt förutom sista hindret, där stanna han 2 gånger. Det var ett konstigt plank så det ville han inte hoppa.. men efter några försök så kom han över, men han var lite trött då.

Edvin fick rida lite på han efter, han trava på han massor. Han har haft lite fobi för att trava men idag ville han bara trava mera hela tiden. Han kunde nästan rida lätt oxå den lilla grabben... :)


Vilma hoppade upp på Mimmi och hoppa 2 gånger i 80cm det gick oxå superbra =) Tror Vilma är jättenöjd med deras instats.



När vi kom hem så slängde vi bara in sakerna och plockade undan lite sen så åkte vi till Enköping på Hästloppis.
Tittade mest då jag inte hade så mycket pengar och vill spara massa till globen. Men hittade ett par groos country bakbens skydd från Eskadron för 100kr som jag köpte och Ebba köpte ett schabrak för 10kr och en vinterväst för 25kr.. =)
Fortsatte våran bilfärd till Glada hästen i Västerås där det var medlemsdag. Hittade massor jag ville köpa men ska hålla i mina pengar nu.. Men jag hade 20% på valfri vara så då köpte jag nytt smörjmedel då det gamla nästan är slut. Så det var iallafall ingen onödig grej.

Åkte sen till donken och åt sen vidare till Hööks. Kollade bara där oxå, men Ebba och Vilma köpte ett par framskydd till Mimmi och Salo. Efter det åkte vi hem.


Red Lollo ett markarbetes pass i paddocken. Började med basic övningar, framåt och bakåt, stopp och start... Hon var jätteduktig och lyssnade super. Traven klarar hon av jättebra nu, kan nästan stå still och trava på stället.
Så nu ska vi ta oss till galoppen, men när jag vill bromsa i tygel nu så blir hon bara starkare. Men ju mer vi tränar ju mer muskler får hon och mer orkar hon =)
2 bommar hade jag framme på 15m avstånd imellan. Hon skulle gå på så många som möjligt. Börja med höger varv och början var katastrofal! Den där lugna fina hästen var som bortblåst. :S
Men efter några varv med lugna hon ner sig och vänta på mig, var inte helt nöjd men hon lugna ner sig iallafall.
Vänster varv var ännu värre än höger varv, det gick verkligen inte.
Fick lägga en volt imellan bommarna så hon inte skulle tänka på nästa bom hela tiden. Tillslut fick jag henne iallafall att galoppera i sitt grund tempo utan att öka imellan men det tog hundra år.


Sen fick Ebba och Vilma rida henne litegrann. Då var hon jättelugn igen för då fanns det inga bommar framme.



Tog in hästarna och fixade dom och sen gick jag inte. Min dag har alltså bara bestått av hästar..
Har inte vart stila många sekunder.. Jo när jag satt i bilen då men förutom det.
Kameran var med under dagen så biler från ridningen kommer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0