Lias ridpass

Lias ridpass blev ett skogen/dressyr pass. Eftersom jag är sjuk så orkade jag inte sätta mig i paddocken och rida henne. Så då red jag ett varv runt gropen först och jobbade henne hela tiden på raktspår.
Massa tempoväxlingar och flyttade bakdelen till höger och vänster.

Sen gick jag ner i gropen och red lite på banan där nere. Ibörjan var hon helt galen för hon trodde nog att hon skulle få hoppa när vi gick ner dit.
Så vi började med massa halter så hon skulle börja lyssna på mig. Sen låg jag på en volt i vänstervarv och gjorde mindre volter i den stora volten. Hon var jättestel i vänstersidan, men efter lite jobb och små å mindre volter så kom hon igenom i ställningen och slappnade av. Gick då över till höger varv och gjorde samma sak där, men då tog det inte lika lång tid. Hon har enklare för höger än vänster. Speciellt i skritten, trav och galopp funkar båda varven lika bra.

Fortsatte i trav och låg då på en stor åtta istället. Jobbade då med både in- och utåtställning. Gick över till galopp rätt så snabbt då jag började bli väldigt slut. I galoppen låg jag kvar på åttan och red ena volten i förvänd galopp och den andra blir ju då i rätt galopp. Hon fatta snabbt vad hon skulle göra och kunde verkligen jobba igenom säg i den förvända galoppen.
Travade av henne och skrittade hem sen. När jag skritta hem var min kropp så slut att jag höll på å somna på Lias rygg. Tur att hon är så snäll fast hon bara är 5år... Kunde sitta med långa tyglar utan stigbyglar och hon bara traska på, visste exakt vart vi skulle så vi kom hem.

Hon blir bara duktigare å duktigare för varje ridpass jag gör på henne så jag längtar massor till nästa tävling vi ska på. Lurbo den 5nov, 90cm och 95cm ska vi hoppa:)

men innan det ska vi träna, träna å träna ännu mer ...



Den här bilden älskar jag på henne =) Hopptekninken är ju inte fel och hon utstrålar så mycket glädje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0