Hopptävling på Lollo :)

Idag var det sista tävlingen med Lollo för iår. Både roligt och tråkigt.. Nu ska hon vila i 3 månader så hon är pigg och fräsch tills i Januari så vi kommer igång tidigt på säsongen.
Första fälttävlan är i April så då vill jag att hon ska vara redo både fysikt och psykist =)


Idag så åkte vi inte hemifrån förns halv 11, rätt så skönt då jag kunde sova till halv 9.
Ebba, Mamma och Edvin hade redan fodrat så jag behövde inte tänka på det. Lollo fick gå i hagen nån timme på morgonen innan jag tog in henne och gjorde iordning henne.
Kom dit i bra tid, hann även titta på några stycken innan vi skulle göra iordning Lollo.

Idag hade hon lagom med bra energi, inte för pigg och inte slö.  
Red fram i ca 20min, gick in på framhoppningen hoppa några gånger och sen in på banan. Fick inte alls den tid på famhoppningen som jag ville.

Inne på banan var vi 2 hela tiden så man kunde iallafall gå runt och kolla på hindrena, några hinder tyckte hon var konstiga och kollade lite på dom. Men väl när man börjar hoppa så tittar hon inte alls.
Hon vet att hon ska hoppa över dom.. :D Man kan nästa se hur hon tittar upp ovanför hindrena istället för att titta på hindrena. Och det är ju jättebra, för hon bara flyger över allt fast det kan vara något jätteläskigt under..



Kom runt på 0 fel och fick rosett :) Och några till poäng till i Unghäst championatet i Angloarabföreningen.
Vet inte hur mycket vi har, men jag tror vi leder :)




Filmen kommer snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0