Helgen

Salo- Jag har grund vaccinerat om salo för det var inte helt godkännt så i Fredags fick han den andra sprutan.
Så salo har vilat hela helgen.Men nu ska vi börja träna väldigt mycket på att klättra upp och ner, massor av gymnastik hoppning är oxå en väldigt bra sak för att han ska tänka medans han gör saker och inte bara springa som en galning....
Men just nu är det mäst att vi ska hitta varandra och känna oss trygga med varandra


Lollo-Jag red lollo igår efter Camilla hade ridit henne. Vi jobbade mäst med att få henne att gå rakställd på raktspår och inte höger eller vänsterställd men det gick rätt bra. Jag skulle säga trava och galopp jätte högt när vi skulle börja trava och galoppera så det var lite roligt men det gick jätte bra det med:)
Lollo stutsade lite när jag skulle försöka korta galoppen så det blev en stutsboll men sen fick hon gå i vanligt tempo och då gick hon jätte fint. Jag har bara ridigt lollo två gånger men det är väldigt nyttit att rida en unghäst som man måste tänka på vad man gör hela tiden för man kan inte bara sitta och åka med Som tur är lollo så himla snäll att rida<3

Leo- Jag red leo i fredags efter jobbet jag red med Camilla och Vilma vi red runt gropen och leo tyckte det var jätte roligt för han bockade och stutsade lite han med men det känns knappt eftersom han är så liten. Vi galopperande sista biten och leo ville bara fram mer och mer så började han bocka lite i uppförs backen men han slutade så fort han fick öka lite men leo har ju inte så bra kondition så han var väldigt trött efter det.

Jag tror att jag ska börja rida mer på hackamore på salo för han fungerar rätt bra på det så det ska vi prova.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0