God kväll =)

Som ni kanske har läst så har vi fått ett nytillskott på bloggen.. Det är Vilma som står i vårat stall som kommer blogga lite ibland. Jag brukar skriva lite ibland om henne och Mimmi, men nu kan hon berätta lite själv =)



idag så var det iallafall Lollo som blev riden, Red markarbete i paddocken.. Började bara att mjuka upp henne i båda varven i alla gångarterna, hon är väldigt mjuk och fin nu så man behöver inte arbeta henne mycket innan hon kommer till ro.
La in en enda bom på volten och sen låg jag och rullade över den i några varv. Funkade fruktansvärt bra idag. Hon rusade bara mot den första varvet sen lugna hon ner sig och jag kunde ha henne där jag ville ha henne.

Supernöjd med henne idag och det känns bra inför Lördag. Imorgon får hon vila och sen på Fredag ska vi ner till gropen och ha lite kul =)


Imorgon rider jag Lia tillsammans med Vilma runt Hällby. Och på Fredag vilar hon.
Jag brukar alltid rida dagen innan tävling men tror att Lia behöver vila huvudet dagen innan tävling.
Men sen får vi väl se, hon kanske oxå funkar bättre att rida dagen innan tävling.



Nu ska jag krypa ner i min säng och sova. Imorgon ska jag försöka vara lite nyttig och gå upp tidigt och träna lite på morgonen. Men jag hatar och gå upp när det är mörk. Så på Lördag kommer det vara ett stort problem!
Och därför kommer jag troligen inte kunna sova ordentligt på natten så jag kommer vara jättetrött på dagen...
men vi får se hur det går =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0