Galen? , det är bara förnamnet! :P

Shena!
Ja , jag tänkte berätta om mitt om mimmis galna dressyr/bompass.
jag har ju inte ridit henne på 4 dagar nu , men annars när hon brukar vila i några dagar brukar hon bara bli segare.
Men idag va det andra bullar som gällde , hon va på tårna hela tiden :P
När vi red upp till paddocken som åkte en bil förbi , och hon har ju aldrig reagerat på bilar förut? Men idag så helt plötsligt så är min ponny i luften med alla ben samtidigt ..
Jag blev helt chockad :P
"jag tänkte , vad har hänt med min ponny"
Jag tyckte det var jätta kul att hon va lite busig , hon brukar nästan aldrig göra nåt , så det tyckte jag va lite små kul faktiskt :P
Så jag drog upp stgbyglarna och fixa tygglarna sen släppte jag henne i paddocken , jag tänkte att hon ställer väl sig o äter nån stans.till paddocken så ville jag ställa upp nån bom osv.
Men så fort hon insåg att hon va "fri" så sprang hon iväg och hade skit kul , fast hon stannade ganska snabbt och åt gräs :P
Sen när jag hade fixat klart skulle jag ju hämta henne..
Men de gick INTE..
Hon va heeelt galen och bara sprang runt , runt , runt.
Ett tag trodde jag aldrig att jag skulle få tag på henne , men tillslut efter typ 15 min så fick jag tag på henne :P
Hon var helt slut då , så jag pratade lite med henne och gick runt några varv i paddocken så att hon skulle bli lung igen.
Sen testa jag o hoppa upp.
Då blev de fart i henne igen .. :P
fortsättning följer av detta ridpass :P
(hinner inte nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0