Tävling i Kumla med Sjaket

Igår var jag till Kumla och tävlade Sjaket i 1m och debut i 110cm.


1m- Skrittade fram henne i 10 min först sen börja trava med henne i lång och låg form och samma i galoppen.
Sen gick jag tillbaka till skritten och flyttade henne för skänkel och gjorde lite halter. I traven så tog jag upp henne lite så hon gick i en lite högre form. Gjorde mycket tempoväxlingar och halter för att få henne å lyssna på mig. Galoppen tog jag bara upp henne lite och lät henne galoppera på.
Framhoppningen var väldigt tung så hoppade inte alls mycket. Börja med lilla hindret 2 gånger i trav och sen 2 gånger i gaopp, lyssnade superbra. Forsatte sen på räcket som jag tog 2 gånger. Sen hoppade jag bara oxern 1 gång för hon var så himla fin.
Väl inne på banan så var man 3 stycken, gick jätte bra och snabbt. Först stog jag bara still på ett ställe, sen skritta och trava jag henne. När ryttaren innan hade 3 hinder kvar så började jag galoppera.
Kände verkligen att hon var med mig hela tiden och lyssnade bra. Banan bara flöt igenom, hittade alla linjer och inga konstigheter. Gick till omhoppning och där red jag en säcker men svängde innaför på ett ställe i stället för att gå utanför. Det lönade sig oxå. Kom på 3:e plats av 27 stycken:D

3:e plats 0 + 0 fel








110cm - Red inte fram lika länge till den här klassen. Gjorde lite tempoväxlingar och flyttade för skänkel.
Hoppade inte mycket nu heller eftersom underlaget var så tungt.
Hoppade 2 gånger på 110 räcke och sen en gång på 1m oxer. Hon var så fin på oxer så ville inte hoppa högre.

Inne på banan var hon lika soom till första. Fick upp ett bra tempo och sen flöt det på hela banan. Tyvärr så rev vi hinder nr6, vet inte varför hon rev då vi kom jättebra och rätt. Så 4 fel blev det i debuten, så det kändes jätte bra. Hon hoppade både kombination med oxer-räcke och vattenmatta som sista hinder.

4fel





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0