Söndag




Idag så har alla hästarna blivit ridna:)


Jag började med att rida Sjaket. Hoppade lite i gräspaddocken inför helgen.
Hon var väldigt jobbig i början och lyssnade inte så bra, böjde igenom henne ordentligt och flyttade henne för skänkel.
Hoppade fram lite på 3 hinder sen hoppade jag en bana på 110cm. Hon hoppade allt jätte fint, lite hänig i munnen efter hindrena men det funkade iallafall. Och det blev bätter och bättre ju längre vi red.
Hoppade ett avslutande hopp på en oxer som låg på 120cm:) Hon tog det som ingenting.






Sen skritta vi ut på Lilly, Leo och Lollo. en runda på ca 30 minuter.



Sen red Ebba Emie och Vilma Kitty. Vilma fick prova hoppa Kitty och det gick jättebra, lite pigg ibland efter hindrena men inge farligt.. Dom hoppade några hinder på 80cm.
Ebba red Emie och ville bara få henne lugn och söka sig neråt. När Vilma var klar med Kitty så bytte dom hästar så Ebba red Kitty och Vilma Emie.
Vilma fick även prova hoppa Emie lite. Och Emie som är den "lugnaste" hästen i stallet var värre än Kitty, hon stack iväg med Vilma efter ett hinder och med Ebba på ett raksträcka när hon skulle galoppera.
Men Vilma hoppade iallafall ett hinder på 90cm.
Sen hoppade jag upp på Emie och galopperade och hoppade henne lite så hon fick göra av med lite enrgi.
Märks att hon bara skrittas och travas.





























Kommentarer
Postat av: vilma

jaa du snacka som pigg häst asså!

Jag fick typ tårar i ögonen eftersom det gick så j*vla fort! ;)

Tror aldrig jag har ridit en häst som har sprungit så där fort ;)

Men det var kul :D

2011-05-29 @ 22:17:36
URL: http://ponnypyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0