Sjaket igår!

Shit vad fin hon var! Hon slog lite med huvudet i början när vi skritta upp till Hällby, men så fort vi kom in io paddocken. Mamma ställde fram ett räcke och en oxer. Hoppade bara 8-9 språng då Hällbys paddock är rätt så hård. Sjaket är ju iallafall fälttävlans häst så hon måste kunna gå bra på olika underlag, ibland hoppar man på gräs sen hoppar man på lite hårdare grus. Underlaget skiftar mycket i fälttävlan.
Men jag behövde verkligen känna på henne innan Fredag.

Började iallafall rida i alla gångarter, gjorde lite övergångar från halt-skritt-galopp-skritt-trav. Lyssnade superbra!
Sen hoppade vi fram lite låg och fortsatte uppåt. Hon rev bara en enda gång, och hon som brukar riva hela tiden.
Jag hoppade en liten bana på 4 språng på 110cm och det kändes super bra, så mamma höjde ett hål på oxern och räcket. Sista oxern låg alltså på 120cm! Det är det högsta jag har hoppat med henne :) Och det roliga var att hon hoppade bättre på den sista oxern än vad hon gör på det lägre hindrena.

Så debuten i 110cm på Fredag kommer nog inte vara några problem:D


Inatt så fick hon stå med BackOnTrack paddar runt om och blev jätte ompysslad när jag kom hem efter jag hade ridit Lollo:)


Min flikka är bäst:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0