Idag händer det inte mycket.

Idag är det den lugnaste dagen på hela veckan.. :) Först ska jag rida ut på Sjaket, rider nog runt gropen och går ner och badar lite i "vattenpölen" som finns där.
Sen ska mamma och jag gå upp med Leo till Hällby och prova lite sadlar och då ska Vilma prova rida i dom.
När jag kommer hem sen ska jag rida Kitty i paddocken, mamma kanske rider Emie samtidigt.



Lollo får vila idag efter gårdagens ridpass, red henne i nästan 1h och 20min. Hon har kommit in i sin första trotsperiod. Hon kan skritta och galoppera men tarva går inte enligt henne, då stutsar vi och står på bakbenen och när hon väl går fram så är det oftast i fullgalopp, men det är bara i paddocken när vi ska rida dressyr som hon gör så. Annars är hon snäll som en pärla.. :) Så igår red jag henne tills hon var trött, och det funkade nästan. Men kändes som jag vann lite över henne iallafall.

Känns inte så bra att hon börjar med sånt här nu när vi snart ska starta våran första fälttävlan.. :S
Men man får väl hoppas att hon slutar snart och bli sitt vanliga ja igen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0