Dagens ridpass





Toulouce - Åkte till Evelina idag och tränade inför Lördag. Värmde upp henne lite lätt och sen så red vi igenom programmet och tränade på några delar av det. Fick henne iallafall fin och avslappnad så det kändes jätte bra.
Så nu hoppas jag hon sköter sig på Lördag.


Sjaket - Red dressyr i paddocken på min flicka. Har inte ridit igenom henne på några dagar nu, men hon var jättefin och lyssnade hela tiden på mig och väntade. Fick henne att gå i en lugn och låg form men ändå men fin nacke, precis som jag vill ha henne. Om hon går i den formen som jag hade idag så funkar allt. Galoppfattningarna var inga problem, hon tog bara ett längre steg och hade huvudet i samma form. Hon brukar oftast behöva lyfta upp huvudet och ta ett steg uppåt så hon bromsar sig själv, men nu bara föll hon in i en rund och fin galopp.
Övergångarna funnkade oxå super, tummen upp ! :)
Red igenom programmet med henne oxå, är ju bara 1 vecka kvar till hennes fälttävlans debut. :D


Kitty - Hon fick en vända i skogen tillsammans med Therese och Lilly. Vi red till gunsta och red i vattnet. Kitty och Lilly älskar verkligen och vara nere i vattnet, när det har blivit lite varmare så ska vi rida dit och bada med dom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0