Dagens ridpass





Sjaket- Idag skulle bara denna donna ridas och vi åkte till Evelina för att träna inför helgen.
När vi om dit så var hon jätte tittig och gick och spände sig, och det är väldigt ovanligt för henne.
Så väl när vi skulle börja jobba så gick allt bara åt skogen, hon hoppa dit och tittade på de och blev rädd för de..

Började allt arbete med att få igenom ställningen då hon ofta sitter fast i vänster sidan, men idag var det oxå höger sidan. Första red jag på rakt spår runt fyrkantspåret och skulle ha henne raktriktad men ordenligt inåtställd. Samtidigt så skulle vi minska så mycket som möjligt några steg och sen öka, hon skulle ha kvar samma form men det gick som det gick, höll på så i alla gångarter tills hon lossnade litegrann. Sen skritta vi typ 5 minuter.

Och gick sedan in på volt, ställde igenom henne ordentligt. Gjorde mycket små volter i volten där jag ställde henne så mycket som det gick och flyttade ut bakdelen. Efter mycket jobb här så lossnade allt, hon var kvar i samma form när jag lätta i handen och hon kunde gå i olika tempon. Det ända jag inte fick igenom riktigt ordentligt var vänster galoppen.
Men jag själv har svårare att rida i vänster varv, men tycker ändå det funkade bra.

Hade tänkt rida igenom programmet men det var inte nån mening när hon var så stel och inte arbetsvillig. Så vi jobbade bara igenom henne så hon släppte. Kändes mycekt bättre än att hon skulle gå halvdant i ett program.




Imorgon är det terräng träning för Sjakets del i Uppsala. Lollo kanske följer med och bara är med så får hon kolla läget inför för helgen. Förhoppningsvis så blir hon inte lika tittig då.


Nu ska jag springa ner till stallet och hjälpa Linn som ska rida Leo. Vi ska träna lite inför våran pay and jump som dom ska vara med på:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0