Dagen som varit.. =(

Började hela dagen med att träna för Evelina med Sjaket. Det gick superbra och vi fick igenom hennes bogmuskler väldigt bra. Hon blev till och med mjukare och finare i vänster varv (hennes svåra) än vad hon var i höger.
Gjorde en mycket enkel övning, jag red på volten nere i C och böjde bara igenom henne ordetnligt utåt och inåt så hon skulle strecha bogarna. Ibörjan tyckte hon det var väldigt jobbigt, men efter ett tag och när jag hittade exakt rätt knappar så gick det superbra och hon blev mjuk och fin. Hon har aldrig varit så här fin som hon var idag.
Nu är det bara baken som ska in under henne oxå så blir hon komplett=)



Så där började dagen väldigt bra.

Vidare hem och äta lite snabbt för att sedan lasta in Sjaket igen tillsammans med Lollo och åka och prova ut sadlarna på Strömsholm. Och det blev som vi trodde, den bruna låg fortfarande bra på Lollo och den svarta vi hade köpt blev bra till Sjaket efter dom skulle stoppa om den. Och Sjakets dressyrsadel låg bra på henne fortfarande.
Så alla glada där oxå=)



När vi kom hem därifrån så mockade jag och fixade stallet medans jag väntade på Ebba.
Väl när hon kom så tog vi in Lilly och Kitty å gjorde iordning dom för att rida till Gunsta. Hästarna fick sträcka på sig ordentligt och bara ha kul hela tiden. När vi kom till Gunsta så gick vi först i vattnet sen trava och galopperade vi.
Det är väldigt långgrunt i Gunsta gropen så det är jättebra för man kan trava och galoppera rätt så lång ut i vattnet, man behöver inte bara gå i sidan som det kan vara ibland.
Så Kitty och jag skulle galoppera längst ut på det grunda och då råka vi snäva lite för mycket ut så vattnet var upp till bogen på henne och upp till mina knän var nere i vattnet, men det var bara kul och Kitty älskar och bada så henne gjorde det ingenting. Efter vi hade varit där ett tag så red vi hem genoom skogen.



Väl hemma släppte vi ut hästarna igen eftersom klockan bara var 7 och hästarna går ute till 9 -halv 10.
Så då började jag packa inför helgen och gjorde hö och lite annat.


Så här långt såg dagen väldigt bra och lyckad ut tills vi kommer ut till hagen och ska gå in med hästarna.
Då tycker jag Sjaket går konstigt och ville inte riktigt sätta ner ena fram. Så när vi kom till stallet så sprang jag med henne och longerade henne och då är hon HALT!! =(
Och där förstördes denna underbar dag. Så nu blir det ingen tävling för henne denna helg. =(
Vårt första meeting vi skulle åka på och det har gått hur bra som helst de senaste veckorna på träningar och allt. Och så kan en sån här liten sak bara förstöra allt!!!!! =(


Therese skulle iallafall ringa våran veterinär imorgon och prata med henne om hon ska komma ut och se vad som kan vara fel eller om vi ska åka till strömsholm på engång. 
 


Så lilla Lollo kommer få åka helt själv, jag hoppas hon klarar det och inte blir helt coco i hjärnan.
Sova borta helt själv 2 nätter och massa sånt. :(
Nu skulle man velat haft en till häst som man kunde åka med, men Kitty är inte redo för tävling och jag tror inte Emie kommer hoppa så det går inte heller.

Hoppas bara Sjaket blir bra snart, orkar verkligen inte ett år till med långtidsskada!! =Z



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0