Tur att Ebba ar skrivit lite..

Har inte haft ork till att skriva något här på nästan en vecka. :S Har faktiskt knappt öppnat datan, har haft fullt upp hela tiden och den tiden jag har varit ledig så har jag bara legat och vilat.


Men i helgen hände det lite saker iallafall. Lördags så var vi på Kyra Kyrklunds clinic i Täby. Det var superbra clinic och man lärde sig massor. Kyra jämförde ridningen med en bakelse, man har olika ingredienser och så vill man kunna blanda ihop alla till den bästa smeten för att få den godaste kakan... En väldigt rolig liknelse, men gud vad man lärde sig. Fick massa bra tips om hur jag både ska träna Sjaket och speciellt Lollo. Mycket handlade om hur man skulle jobba för att få dom och bära sig själva och inte hänga i tyglarna.
Så nu tränar jag för fullt på lit övningar..


På Söndagen bar det av till Köping med Ebba och Vilma. Dom skull hoppa en pay and jump där och det gick jätte bra för dom båda. Jag filmade båda så ska försöka få in filmerna i datan och ladda upp dom, men det kan ta några dagar om jag känner mig själv. 
När vi kom hem så åkte vi till ridhuset med Lollo och Kitty, sen när vi kom hem därifrån så stack jag ut på Sjaket i skogen, en vända runt gropen fick hon. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0