Svar på kommentar

Vi fick en fråga om varför vi har provat ett jaktkandar på Lilly..

Från Madde
-Varför ens ha ett jaktkandar om din häst stegrar? Kanske är för skarpt för henne? Din häst är söt..:):)



Svar:
Vet inte om du vet eller inte men Lilly rids på ett gummipelham i hoppningen och ute i skogen.
Så att prova att rida på ett jaktkandar är inte konstigt. Eftersom ett jaktkandar har samma styrka som ett pelham  men inte samma hävstångseffekt.
Lilly har en jätte underhals och det kommer pga av att när hon har pelhamet med hävstången så drar hon bara in huvudet men sänker inte halsen.

Därför har vi provat med ett jaktkandar.. Och de var inte pga av jaktkandaret som Lilly stegrade så du bör kolla upp all fakta innan du skriver en sån sak. 
/Camilla





Anna & Manne om Bilder från dagens hopppning:

-Halloj tjejer!!

det här med marknadsföring är inte eran grej va, har ni haft pay&jump utan att tala om :)
hoppas allt e topp o kalas med er. Jag o Manne har det finfint, han trampade lite snett, eller nått, härom veckan i hagen och har varit lite svullen i hö. fram, men nu börjar vi komma igång igen. Saknade bild på honom här på sidan :)
saknar även att ha "gropen" nära
må så gott
kram / Anna

Svar:
Hej Anna! Sorry att vi inte talat om det. De brukar ju vara Emy som haft kontakten med er..
Det var ju tråkigt att han hade gjort illa sig, hoppas ni kommer igång snart.
Vet du att Sorf ska ha fälttävlans träning på norrängen den 25 april.
Sen så finns det ingen bild här på Manne för han står inte i stallet längre. Therese och Emy ska skriva om honom under kategorin "Gamla Hästar" men dom har inte gjort det än.
/Camilla

Kommentarer
Postat av: emely

hej men vad vare som hände egentligen när lilly stegra?:) för hon har aldrig gjort så förut med mig eller förra ägaren rebecka...de som ebba sa om att hon fick fritygel och bara poffs stegra o nästan gick omkull låter lite skumt..för ja,hon har aldrg ens tänkt tanken på att stegra bara sådär med mig eller överhuvudtaget...jag hoppas verkligen de är bra med Lilly och Ebba! Hälsa allihopa från mig så ska vi se om jag kunde komma vecka 17 på söndagen om de skulle gå för er,för Yannic skulle åka upp då och då kunde jag ksk åka ner med henne?:)

stora kramar emely

2011-03-29 @ 13:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0