Svar på kommentar...

hej men vad vare som hände egentligen när lilly stegra?:) för hon har aldrig gjort så förut med mig eller förra ägaren rebecka...de som ebba sa om att hon fick fritygel och bara poffs stegra o nästan gick omkull låter lite skumt..för ja,hon har aldrg ens tänkt tanken på att stegra bara sådär med mig eller överhuvudtaget...jag hoppas verkligen de är bra med Lilly och Ebba! Hälsa allihopa från mig så ska vi se om jag kunde komma vecka 17 på söndagen om de skulle gå för er,för Yannic skulle åka upp då och då kunde jag ksk åka ner med henne?:)
stora kramar emely


Hej Emely:)
Vi vet inte riktigt varför hon gjorde det. Men hon fick en vecka vila och sen så hade vi ut våran massör och tyvärr så har sadel ni hade haft på henne klämt på hennes bogmuskler och då har hon gått och spänt sig. Så nu när vi har ridit med den nya sadel så har hon börjat använt nya muskler samtidigt som det gamla har börjat läka. Men just varför hon stegra kan ingen svara på.
Men våran massör ville att vi skulle jobba henne så låg som möjligt på rakspår och rida mycket barbacka så alla hennes muskler fick lugna ner sig. Och sen massera henne efter ridpassen..
Men nu har vi ridit henne i 4 dagar och hon har inte gjort något.
Vi får väl se, man vet ju aldrig med ponnysar.
Men en sak jag har tänkt på, hur stort stall stog hon i innan ni köpte henne???
Det kan ju blivit lite mycket för hennes hjärna oxå med alla hästar och allt nytt...

Problemet med v.17 är att Ebba går ju i skolan då och hon får inte ta ledigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0