Helt slut idag oxå..

Jobbet var inte så roligt idag, kunde inte köra maskin nå mer efter 9. Så då plockade vi undan och städade sen slutade vi efter lunch.
En sak som var bra med de var att jag hann rida 2 hästar innan ebba kom, men man får inga pengar om man inte jobabr så minus för de.
Och min hosta har blivit värre än vad den varit den senaste veckan, nu hostar jag ungefär 5 gånger i minuten känns det som och hostmedicinen hjälper inte så mycket. :( Så kroppen blir helt slut och jag orkar inte göra så mycket.
Ridnigen går ut över all sjukdom.

Idag red jag iallafall Lollo, Emie och Sjaket men det gick väl överlag inte så bra med någon.





Började rida Lollo, red i paddocken. Hela helvetet med henne började när jag gick ut genom stalldörren. Eftersom det blåste storm ute så blev hon rädd för ALLT. Hon ville knappt gå från stallet, när vi red upp till paddocken så hade hon tittat på allt som gick och titta på och då kom Bo med våran wille som han hade lånat och den som låter rätt så högt, den brydde hon sig inte i. När jag väl kom in i paddocken så gick det rätt så bra i vänster varv sen skulle jag bytta till höger ch då helt plötsligt, en snöhög som vi ridit förbi 10 gånger i vänster var superläskig och hon flög 360grader bakåt med mig hängandes runt halsen. Så höll vi på rätt så länge, för paddocken är inte så stor så jag behövde kunna rida där annars så fanns det inte så mycket plats kvar och rida på. Så vi höll på och rida förbi den där snöhögen i 10 minuter och varje gång flög hon, men till slut så gav hon sig. I början gick hon jättebra i vänster varv och jobbade på jätte fint och jag behöver inte hålla så mycket i henne men ändå ska jag hålla en stadigt hand och om med skänklarna. 
Red i alla gångarterna och hon lyssnade fint framåt och bakåt. Och sen så kom nästa sak, när jag väl fått henne fin i höger varv så gick det inte och ställa henne till höger som hon hade varit jätte fin i hela tiden.
Så då gav jag upp och red hem.




Emie började likadant som Lollo, tittade på allt och var riktigt fjantig som tur var släppte det lite enklare på henne.
Tyvärr så kunde jag inte rida med sporrar eller spö för då blev hon tjurig och hon lyssnar inte riktigt på skänkeln ibland så det var lite svårt. Men efter lite arbete så gick det riktigt bra och hon blev fin och avslappnad i alla gångarter.


Sen väntade jag på Ebba och vilade litegrann. Vi tog ut Sjaket och Lilly på en långtur runt Hällby. 
Vi tempored hela tiden och travade nästan ingenting, hästarna tyckte det var väldigt roligt och galoppera så mycket. Gjorde så att vi galopperade en sträcka och sen så skrittade vi en liten bit sen så galopperade vi igen. 
Hästarna var rätt så slut när vi kom hem och dom hade varit jätteduktiga. 



Längtar verkligen tills vi kommer ut på banorna igen. Sjaket tycker verkligen att det börjar bli lite mycket paddock och ridhus just nu.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0