Dålig bloggning..

Nu har jag inte alls hunnit blogga på hela veckan. Har haft fullt upp hela tiden, först jobbet sen stallet och efter stallet har det hela tiden hänt något annat.

Börjar med Tisdag, då var jag och träna för Lennart Lindelöw med Sjaket. Det gick SUPERBRA! Kom hem vid halv 7 och när jag var klar i stallet så gick jag ner till Therese och åt och kollade på film.

Sen på Onsdagen så kom Ebba och vi red ut i skogen och då ramla Ebba av Lilly och ramlade på sin armbåge och vred den så då fick vi åka in till akuten i Västerås efter jag hade ridit Kitty. Kom hem därifrån runt 1.
Ebba hade tyvärr fått en spricka i på insidan av armbågen så hon får inte rida på 2 veckor:( Stackarn!
Så nu har Lilly vila fram till nästa vecka, då kommer Therese hem från USA och kan rida henne.

Sen blev det Torsdag och då red jag först Kitty och Tessie följde med på Emie. Efter det så red åkte jag med Sjaket till ridhuset och tränade dressyr med henne. Hon gick super bra och jag har verkligen hittat alla knappar på henne nu, visst har vi mycket kvar men vi har kommit jätte lång redan nu.
När jag var klar i stallet så gick jag ner till Tessie och fika där för Mormor och Morfar hade kommit på besök. :)

Och nu är det Fredag och helgen väntar. Idag så åkte jag till ridhuset med Kitty och Tessie följde med och longerade Sjaket. Båda hästarna var duktiga och Kitty slappnade av jätte bra i slutet och Sjaket rullade på. Och när Therese longerade Sjaket så märkte man att hon har fått så himla mycket mer muskler då hon inte "älgar" på som hon har gjort tidigare. När vi var klara i stallet så följde jag med Therese hem och lagade mat och nu sitter jag hör.



Håller på och laddar in filmen sen i Tisdag. Mamma filmade hela under hela träningen så ska fixa ihop filmerna och ladda in den på Youtube så kommer den upp hör sen. :D









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0