Dagens ridpass




Kitty- Skritta barbacka på henne ner till Tillberga och tillbaka så det blev en runda på 1h och 45min.
Hon tyckte det var väldigt skönt och få komma ut. Hela första biten så små trava hon lite och var lite stressad men efter ett tag så lugna hon ner sig och vi skrittade på långa tyglar från Tillberga nästan ända hem.
Sen så stretchade jag henne som vetrinären sa att vi skulle göra. Helt sjukt vad jag måste ta i för att hon ens ska kunna stretchas, hon är väldigt rörlig i lederna så man måste ta rätt så mycket.


Sjaket- Åkte till ridhuset och hade planerat å hoppa lite inför Lördag.
Började bara att värma upp henne i alla gångarterna, ökade och minskade stegen och ville få henne uppmärksam och inte hänga så mycket på bettet, Gick väl sådär.
Hoppade fram på en räcke med vattenmatta under, fortsatte med en oxer. Hon blir lite framtung ibland, så jag orkade inte riktigt rida igenom henne ordentligt då jag fortfarande är sjuk.
Sen provade vi hoppa en kombination med oxer-räcke. Fick inte till avståndet ordentligt men Therese tyckte ändå de såg bra ut. Sen hoppade vi en räcke-räcke serie med 3 galoppsprång imellan det funkade lite bättre.

Sen var både jag och Sjaket jätte trötta så då avslutade vi och travade ner.
Det vi har problem med nu är att Sjaket har haft ett väldigt stort och långt galoppsprång förut och nu på Evelina träningarna tränar vi mycket på att få ett mer runt och vilande språng. Så nu har Sjaket fått ett mycket kortare språng och därför har vi svårt att hitta avståndet till hindrena, men det är väl bara att träna vidare. Har ju inte hoppat så mycket efter hennes skada.










På kvällen så hopp tränade jag Ebba och Wilma i ridhuset. Båda var jätte duktiga och det börjar se mycket bättre ut.
Och båda börjar hitta sina ponnysar bättre och bättre. Hoppas Ebba skriver i morgon om träningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0