Dagens ridpass




Sjaket- Lindelöw träning idag. Började hoppa en kombination där det var en bom framför första hindret och vi skulle komma in i trav och fortsätta i galopp. Sen hoppade vi olika linjer och hade mycket svängar. Hon var mycket segare idag än vad hon vart tidigare, så fick väcka upp henne ordentligt innan vi skulle börja hoppa men det funka inte alltid. Så vi hade jätte problem med att komma bra på första hindret men sen hoppade hon jätte bra på allt annat.
Märktes även att hon var lite tröttare då hon riv mycket mer än vad hon brukar göra.



Sjaket ska börja få B-vitamin och sen ska jag se om jag kan raka henne igen.
Så får vi se om hon får lite mer energi..



Lilly- idag red jag Lilly. Jobbade hela tiden på rakspår och ville ha henne så låg som möjligt. När jag tyckte hon var redo så gick vi över till traven och gjorde samma sak där. Inget jobbigt, vi red runt på fyrkantspåret och gjorde snett igenom. När jag gick tillbaka till skritten så jobba hon med huvudet nästan mellan benen. Provade även trava lite till och hon fortsatte och gå där nere så jag blev jätte nöjd med henne. Ebba hoppade upp efter och fick känna på henne och hon har ju inte hittat alla knappar på Lilly så hon var inte ligga låg. Men Ebba fick iallafall in känsla ibland så nu ska hon bara försöka jobba vidare med den så kommer det gå jätte bra.
Ska försöka hjälpa henne så mycket som möjligt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0