Dagens ridpass




Efter jobbet så spenderades dagen i ridhuset, red Lollo först sen träna jag Vilma och Amelia



Touloue x- Gjorde en snabbt framridning, fick henne mjuk och fin i båda varven i skritt och trav. I galoppen var hon lite högt och lågt hela tiden. Men hon har ju stått i 2 dagar eftersom hon tappade skorna i söndags så mycket överskottsenergi. 
Började iallafall trav hoppa på ett litet hinder med pallisader. Skulle inte hoppa så mycket utan ville mest känna på höjden eftersom jag inte har hoppat henne så många gånger på 90. 
Therese la hinderna på 1m och hon bara flög över. vi ha lite problem med farten då hon slängde mycket med huvudet, men väl när hon slutade så gick det jätte bra och då kunde hon lyssna på mig. 
Alla 3 hindrena jag hoppade hade något läskigt i sig, ena hindret hade sockerbitar, andra hindret hade pallisader och det tredje hindret var vattenmattan. vattenmattan tyckte hon inte alls om i början men efter några kråksprång så gick det jätte bra. 
Känns lite bättre inför Söndag men jag kommer vara super nevös.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0