Dagens ridpass..



Datan hängde sig igår när jag skrev om ridpassen, men inlägget sparades i utkastet så lägger in det nu istället då..



Sjaket- Tränade för Evelina. Det gick rätt så bra. Bättre och bättre för varje gång, Evelina tyckte det var bästa träningen hittills och då tyckte jag träningen i Söndags gick jättebra.
Började iallafall bara värma upp henne. Travade på fyrkantspåret och tränade på sluta i både skritt och trav.
Hon har jätte mycket enklare att flytta för vänster skänkel än höger, så nästa gång jag rider hemma tror jag jag ska ha sporre på bara höger foten så jag får lite extra hjälp.
När vi var uppvärmda så red vi igenom lite olika delar i dressyrprogram. Förvänd galopp och bakdelsvändningar och lite sånt. Tränade mycket delar från lite högre dressyr, eftersom vi kan rida på volt och snett igenom så för att vi ska utvecklas så behöver vi lite utmaningar.
Och nu när vi försöka göra en övning och Sjaket inte riktigt kan så försöker hon iallafall och verkligen vill jobba, medans för bara 4 veckor sen så sprang hon ifrån allt och ville inte änns försöka.





Kitty- Red jag upp till Kärret och tillbaka på åkern där hon fikc galoppera i snön..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0