Dagens ridpass




Lollo- Började med Lollo, åket till ridhuset och red där för hon hade lyckats trampa av sig båda framskorna. Smarta damen! :S
Dressyr stog på schemat, eftersom hon har vilat i 3 dagar så jobbade vi mest i skritt. Gjorde mycket tempoväxlingar, flyttade för skänkel och vände med ytterbogen. Funkad jättebra och hon lyssnade hela tiden på mig. När jag skulle börja trava så var hon lite seg på skänkel så väckte upp henne och sen så gjorde vi samma övnigar här som i skritten. I galoppen lät jag bara henne gå på i ett bra tempo, gjorde lite volter och tränade på att galoppera en bit från väggen.


Sjaket- Skrittade ut på henne i ca 45min.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0