Dagens ridpass





Kitty- Red runt Hällby, skrittade fram i ungefär 15 min sen travade jag runt hela Hällby (ungefär 3km), vi galopperade även litegrann men saktade aldrig av till skritt förns vi kom tillbaka till Hällby gård. Sen skrittade vi hem.
Hon var rätt så lugn och avslappnad hela ridpasset, lite stressad efter vi hade galopperat men fick tillbaka henne rätt så bra och sen kunde hon skritta på långtygel hela veckan hem utan att börja trava.


Sjaket- Evelina träning idag. Började med att värma upp och hitta alla knappar, öka - minska - öka.. Fick henne jättefin i båda varven. Sen så tränade vi på pogramridning, mest på rakheten på alla moment och att jag måste
fullfölja hela rörelsen och inte bara göra halva. Vi har jätte svårt att rida rakt så tränade på det.
Red ungefär 1,5-2m innanför spåret så jag inte kunde ha väggen som hjälpt utan fick hela tiden hitta rakheten. Jag måste tränade mycket på att få in vänsterbogen, den skjuter hon ut väldigt mycket.

Hela träningen gick faktiskt jättebra och det känns som vi börjar hitta varandra igen efter skadan. :)







Emie- Red ner runt Tillberga. Det tog ungefär 1h och 20min. Hon fick bara gå på i ett frisk tempo och vara sig själv.
Hon var rätt så trött när vi kom tillbaka, travade väldigt mycket och galopperade även 2 långa sträckor.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0