Dagens Ridpass..






Toulouce- Började med denna donna och vi åkte till ridhuset och tränade markarbete. Började med att få fra henne för skänkeln i skritten med mycket tempoväxlingar och flyttade henne för skänkeln några steg. Fortsatte sen i trav och gjorde tempoväxlingar och halter.
Galoppen lät jag henne bara gå på i ett bra tempo och hitta sin egen balans.
Travade över några bommar och tränade hennes balans, det gick jätte bra och hon fattade snabbt vad hon skulle göra.
Sen så hade jag ställt fram 2 pallisader som Lollo hr tyckt varit lite läskiga och hon tittade mycket på dom när vi red fram. Så det jag skulle träna på med dom var att vi ska kunna trava på i bra tempo och sen landa i galopp och galoppera iväg i en luftig galopp. Och inte som hon gjorde på förra träningen, vi vingla och jag fick inte fram henne för skänkeln och sen så hoppa hon kråka och bara landa och gick iväg typ. Men det gick mycket bättre idag.
Hoppade det bara några gånger sen så trava vi av och åkte hem.



Sjaket- Kände direkt när jag kom in i ridhuset att hon var lite hård i munnen. Så började med att göra mycket halter och tempoväxlingar, flytta in bakdelen och gick på små och stora volter.
Lossnade fint och sen så rullade det på, galoppen var super kontrollerad och samlad. Kunde till och med rida i fin form i förvändgalopp:)




Kitty- Skrittade ut på henne i ca 25 minuter och efter stretchade jag henne.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0