Allt klart och fixat..

Då var denna dag över och allt är klart och fixat.

Började mocka efter jobbet, orkade verkligen inte gå ner på lunchen.
Mår fortfarande inte jättebra, är slut i hela kroppen och hostan och halsontet har inte givit sig.


Mamma var iallafall snäll och hjälpte mig rida en häst idag, så dom som blev ridna var Emie, Lollo och Kitty.
Sjaket och Lilly hade vilodag idag.

Mamma och jag började rida Lollo och Emie. Vi skrittade nöstan 3km upp på skogsbilsvägen, det tog ungefär 45 minuter att skritta.
Lollo tittade på det mesta som vanligt och var lika fjompig som hon alltid är.
Men kunde jobba henne i en fin form och tränade på minska och öka skritten.

Mamma lärde jag hur hon skulle kunna jobba Emie i skogen och i paddocken, istället för att hon bara ska gå på med huvudet rak som en pinne. Det gick oxå bra och jag tror inte mamma tyckte det var så svårt.




Sen red jag Kitty och Edvin följde med på Leo.
Kitty red jag i paddocken, började jobba med att bara få henne lugn och lyhörd. Skrittjobbade väldigt mycket, travade bara litegrann för att se om det funka och hon fick galoppera ett varv i båda varven.
Hon var lite svårare i högervarv och jag fick inte igenom henne ordentligt men hon var fin i vänster.
Orkade inte rida så länge för jag var helt slut efter jobbet.

Men hästarna som skulle motioneras fick komma ut. Och imorgon ska Lollo, Sjaket och Emie ridas.
Nån i skogen och några i paddocken. Lennart som jobbar hos oss har varit snäll och plockat upp paddocken åt mig så nu kan jag rida där. Iallafall tills det blir isgata där, så måste passa på så länge det funkar:)



Slänger in en gammal bild på Kitty:D








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0