Hela Lördagen...

Gick upp kl 7 imorse, gick med Lollo en sväng och sen fick hon frukost.
Åt själv frukost, sen gick Ebba och Linn långpromenad med Lollo och jag mockade och packade iordning det sista.

Fixade iordning Lollo till tio i 9 och började rida då. Startade runt tjugo över 9.
Idag hade hon ändrat sitt teprament totalt. Hon stutsa och ville bara springa. Trodde faktiskt att hon skulle vara lite trött idag och jag skulle gå hjälpa henne lite men igenting märktes av det. Väl inne på framhoppningen hoppa hon som en GUD fast hon sprang som en galning, tur att det bara var jag och en till på framhoppningen..

Sen inne på banan så Lugna hon ner sig litegrann men hade iallafall en större galopp aän vad hon haft dom andra dagarna. Idag hade banan lite enklare svängar men istället mer tittigheter som stora gula lådor med hästar på, blåa vågplankor å tunna björkbommar i ett räcke. Och så var det räcke-räcke i kombinationen och nu i efterhand när jag har hoppat oxer-räcke och räcke-räcke kombinationer så tycker jag det är enklare och hoppa oxer-räcke. Men första gången jag hoppade komb. med Lollo så var jag väldigt osäker på om i skulle klara det, men har märkt nu att hon tar oxer-räcke bättre än räcke-räcke..

Men iallafall, vi hoppade av jättestort på ettan, tvåan var räcke med björkbommar trodde verkligen vi skulle riva men hon klara det. Hela banan rullade på bra, femman kom vi lite nära på de och fick ett jättehopp över det men klarade det. Nästa svårighet var vågplanket, vi stannade på det när vi var i Årsta men idag bara flög hon över det=)
Klarade sista hindret och vi gick runt felfria =)

Totalt 0fel och rosett






















När vi kom hem så red jag Kitty, men mer berättar jag inte om henne. Efter det åkte vi till Strömsholm och tittade runt lite och kollade på en 1,45cm hoppning.
Hittade en sadelgjord med magplatta till Sjaket rätt storlek och färg. Sen hittade Ebba ett svarowski pannband för bara 400kr så det köpte vi tillsammans för både hon och jag tyckte om det. Och köpte även ett par till ridstrumpor. Så lite saker blev det.


När vi var på väg hem så ringde lilla Edvin och frågade om vi ville hoppa stutsmatta med honom så det gjorde vi en stund och sen gick vi och fixade lite med poolen, snart kan vi bada =)


Och nu är hästarna inne och nattade, 3 går ute och 3 står inne.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0