Fredag i Älvkarleby

Uppstigning tjugo över 7 imorse, fodrade Lollo och gick tillbaka å åt frukost.
Efter frukosten tog Linn och Ebba ut Lollo och gick en promenad på ca 45min, medans mamma och jag mockade och fixade.

Gjorde iordning lilltjejen, broddade, tränsa, sadla och allt sånt där. Sen gick Ebba med henne lite till och jag byte om.

Red fram henne och hon var superfin, mjuk och följsam, lyssnade både framåt och bakåt. Fick en jättebra känsla till resten av "utmaningen". Inne på framhoppningen så trava vi över lillahindret och det är nog första gången hon travade hela vägen fram lugnt och försiktigt. Sen rullade jag på räcket 2 gånger på lite lägre höjd och en en gång när det låg på 1m.
Hon fick vila ett tag och sen hoppade jag oxern när den var nersänkt i ramkant. Hon hoppade superbra hela tiden och hon höll sig till och med i skinet hela vägen fram till hindrena som hon nte brukar kunna göra.
Hon går alltid lugnt i kurvan men så fort man vänder upp mot hindret så sätter hon av och bara vill hoppa=)

När vi var klara gick vi ner till collecting ring och skritta runt där och stog i skuggan. Precis innan jag skulle gå in så hoppade jag ett språng på hindret som dom hade där.

Sen blev det lite dumt, dom har alltid 2 ekipage inne på banan och det är ju jätte bra för Lollo då vi kan gå runt och bekanta oss med hindrena innan vi ska starta. Men ekipaget förre mig kom aldrig och hon vid insläppet visste inte hur hon skulle göra. Och ryttaren mig kom aldrig så då fick Lollo gå in direkt från collecting ring och hoppa. Hann iallafall rida runt och vissa henne kombinationen och nåt annat hinder. Sen starta vi.

Allt rullade på jättebra och hon lyssnade och hoppade verkligen upp sig idag. Igår ville hon inte riktigt hoppa upp sig, men idag så kändes hon säkrare och hon ville mer.
Så hela banan flöt bara igenom och vi klara alla hindrena utan nå större problem.

0 Fel fick vi =)


Nu står Lollo i boxen och hon har blivit badad och Ebba och Linn har varit ute oh gått med henne. Snart ska hon få lite lunchmat och sen ska vi åka iväg och bada.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0