Sjaket till....

Avelsto KWPN - bytes till unghäst
Avelsto KWPN - bytes till unghäst. Hästar säljes
Typ: Stora hästar  -  Inriktning: Allround  -  Kön: Sto  -  Födelseår: 1999  
Namn: Sjaket  
Jag har ett sto född -99 KWPN, hollänsk import. Tävlad 120 hopp och debutant fälttävlan.
Hon har väldigt fin stam, e.RAPHAEL - ue.ZEUS, hela stammen hittar ni här http://www.allbreedpedigree.com/sjaket. Hon har samma stam som de kända hoppstoet Ratina Z som Ludger Beerbaum red OS med.
Hon har fått ett föl i Holland när hon var 4år, som tävlar idag 130cm hoppning.

Hon är väldigt snäll och gör aldrig något dumt. Lastar sig själv, inga problem med skoning eller duschning av henne. Kan tycka rakapparaten är lite läskig men bara man själv är lugn och inte stressar upp sig så står hon stila.

Hon har tyvärr haft kotledsinflammation i ena fram och kommer troligen behöva special skor om hon ska forsätta tävlas i de högre klasserna. Och jag själv rider Fälttävlan och det kan hon tyvärr inte forsätta tävlas i då skorna sätter stopp för de.

Därför vill jag se om det möjligen finns någon som är intresserad av ett snygg KWPN sto att avla på/promenad/lättare träning i dressyr/hopp.

Jag säljer henne för 45000kr, men jag ser helst att det kanske finns någon som har en unghäst som jag kan byta med.
Hästen ska vara mellan 3-6 år, 163cm- 170cm. Sto eller valack spelar ingen roll, ej hingst! Hästen behöver inte ha gjort något men ska helst vara van vid uppsutten ridning i skritt, tarv och galopp.
 
120 hopp LA dressyr Lätt Fälttävlan
 
Pris  45 000 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0