Plockat massa flyghavre

malin och jag är riktigt duktiga nu för tiden.. Vi plockar och vi plockar =)
Imorgon ska jag ta kort på hur stora dom är ute på rapsåkern som vi går på nu. Platorna är mellan 170-175cm höga. Helt sjukt!
Vi tog med en hem och tejpa upp den på fikarummet och döpte den till Olle...


När vi sluta vid 3 så hjälpte jag Linn med Leo, tränade ridvägar idag oxå. Det går bättre och bättre för varje gång. =)
Efter det fixa jag klart de sista i stallet, men det var bara en box kvar och mocka för Vilma hade mockat åt dom andra =) Tack så mycket :D Så då var det bara vattnet kvar.
Gick in och slöa hela eftermiddagen. gick ut för en timme sen och tog in hästarna och tog en kvällstur på Emie.
Red barabacka och det var så skönt och bara komma ut. Idag galopperade vi oxå. Hon har ju inte galopperat på nästan 2 månader så hon var rätt så pigg när jag galopperade ute på åkern =) Men det gjorde inget, jag älskar när det går fort. Men det är lite jobbigt när hon hoppar till för allt möjligt....


När jag hade Kitty så red jag nästan hellre barbacka än med sadel för jag tyckte det var så mycket skönare å så brukade Kitty vara mycket lugnare då.


Sjaket fick en liten promenad idag oxå, inte så länge som jag hade tänkt mig men det blev iallafall 25minuter.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0