Ebba och Lilly

Nu har jag tränat Ebba och Lilly, det var även med en ny tjej idag som jag tränade för första gången.
Jag är inte direkt nån riktig tränare, men lite tips kanske jag kan ge och vad man kan träna på.
Man måste ju alltid börja nånstans, jag skulle hemskt gärna gå en tränarutbildning. Men då ska man ha tid och pengar för de. Får se i framtiden om det blir av. Skulle helst vilja bli Fälttävlanstränare då det är så himla kul!



Men till dagens träning då. Dom fick börja rulla runt på en volt med 2 travbommar på ena sidan av volten och ett litet hinder på andra sidan av volten. Börja i trav och sen gjorde dom de i galopp.
Eftersom jag aldrig sett den nya hästen något så hoppade vi runt på alla hinder så den fick se allt och hela omgivningen..
Tyckte det gick bättre ju längre träningen gick och Ebba och Lilly fick leka lite drag häst.





Sjaket har jag gått med i ca 30 min. Och medans jag mockade så fick hon gå ut i sin sjukhage, men hon fick komma in ganska snabbt då hon inte ville vara still, utan galopperade och bockade. Så det får bli boxvila och massa promenader fram över istället tills vi ska på återbesök.
Ska prova och minska sjukhagen lite så får vi se om hon vill vara lite lugnare då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0