Vi välkomnar Lee Lou "Lilly"

Som sagt så åkte Ebba och jag till Härnösand igår och skulle hämta Ebbas ponny, Lilly. Idag åkte vi hem och resan gick jätte bra. Hon stog stilla och åt sitt hö hela vägen. Det var en lång resa, men vi stannade massor och lät henne vila.

Vi kom hem runt 5 och då gick vi ut och gick en sväng med henne och det tyckte hon var jätteroligt. Hon fick se dom andra hästarna och Lollo blev jätte intresserad och hoppade nästan ur hagen så hon fick följa med in till stallet.
När hon kom in i stallet så fick hon gå in i sin box och bekanta sig och jag tror hon tivdes jättebra:)


Lee Lou "Lilly" iallafall är 15 år och är en korsning mellan Halvblod/ New forest. Hon kommer uppe från Härnösand där hon har bott hos Emely och Maria som har haft henne i 3 år (tror jag). Och nu så har Ebba köpt henne och hoppas få många år tillsammans. Med allt från skogsturer med bad och träningar som leder fram till nån tävling ibland i både hoppning, fälttävlan och även lite dressyr:)



Just nu håller jag på och laddar upp en film på Lilly men de går inte så snabbt så imorgon borde jag kunna lägga in den här. :)


Mamma och Therese hade fixat hela stallet när vi kom hem så vi behövde bara ta in hästarna :D




//Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0