Nemen hej allihopa:)

Nu har jag inte bloggat på jätte länge... har haft fullt upp hela tiden.
Och så har hästarna vilat mycket så har inte haft mycket att skriva om.

Men nu kanske jag kommer igång igen. Snart är alla hästarna igång..

Kan berätta hur det är med alla hästarna i stallet och vad som har hänt och kommer att hända.

Lollo har fortfarande vila och hon ska vila minst i 1 månad till sen blir det hur träning för henne. Har börjat plnaera hennes säsong nu så jag kommer ha fullt upp..:)
Men just nu så står hon skadad. Hon busade i hagen och ar troligen gott omkull och sträckts sig i bogen. Så hon har haft boxvila i nästan 2 veckor och ska stå i boxen några dagar till. :(

Emie har haft vila i en månad nu så på Måndag ska jag börja rida henne igen. Sen så hoppas jag hon kommer vara pigg och glad och vilja hoppa igen... Så vi kommer ut och kan täva lite.

Sjaket har jag nästan fått igång helt i från skadan. har inte brörjat hoppa eller nåt sånt. Men skritt, trav och galopp är helt okej nu:) inga täcken på att hon skulle bli halt nu så jag hoppas det inte kommer tillbaka. :)

Kitty har vi fortfarande kvar, men hon ligger ute på annons. Så om det är någon som är intresserad så kontakta mig.


Sen så kommer vi till det som kommer hända. : och det första är att mamma och jag har tagit en liten shettis på foder. Den heter Leo och är 5 år. Han är super gullig! Han kommer vi att hämta nästa vecka..
Det är tänkt att mamma ska ut och köra med honom och ha något att hålla på med. sen så ska Edvin få rida och hålla på med honom och sen ska mamma kompis dotter få rida och sköta honom så mycket hn vill.. Så det kommer nog bli super roligt..

Sen så har Ebba vart och provat en ponny uppe i Härnösand. Och ebba fastnade totalt för den ponnyn..
Ska prov rida henne igen på Söndag.. Sen så hoppas vi att hon oxå kommer få en liten ponny i stallet.

Så då kommer det vara fullt upp.. :)


Kanske ska tala om oxå att just nu så är jag, ebba, malin och hennes pojkvän daniel uppe i stugan i björnrike och super skönt och åker skidor. åker härifrån på söndag och då åker vi först till Härnösand och provar ebbas ponny och sen åker vi hem..
Och sen måste ja tala om att jag har fått min nya dator:) som jag har väntat på i ca 1 år..
Så jag har inga bilder på den just nu så måste ut och foda lite nya bilder på hästarna när jag kommer hem så ni får se dom:)


malin står och lagar mat åt oss så nu ska jag gå och äta... Potatisbullar med bacon,, mums:P

caiooo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0