Mamma och jag på skritt tur...

precis som det står.. Idag så följde mamma med ut på Emie och jag red Sjaket. Vi skrittade runt hela gropen, det tog nästan 1timme att göra. Mycket bra träning för hästarna. :)
Kitty och Leo fick vila idag. Har tänkt att åka till ridhuset med Kitty imorgon. Får se vad vi hittar på där, kanske ska försöka trava över lite bommar.


Sjaket igår
Igår så åkte jag till ridhuset med Sjaket. Tog dressyrsadel på henne så jag skulle komma åt henne mera.
I början gick det rätt så bra. Jobbade mycket i skritt, öppna, sluta, skänkelvikningar så hon skulle bli fin i sidorna. Och skritten blev jätte bra. Traven blir mest bara på volter, åttor och rakt på för mer orkar hon inte.
Sen galopperade jag lite mer igår än vad jag gjort tidigare, och även lite på volter och nåt galoppombyte.
Hon var jätte fin i vänster varv, men i höger var hon lite stel.
Nästa vecka hoppas jag kunna rida för Evelina med Sjaket, skulle verkligen behöva hjälp med henne.

Mamma var med och tog lite bilder på oss. Så dom kommer in i kväll:)



//Camiilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0