Lördag..

I Lördags hade jag fullt upp hela dagen.

Började med att gå upp halv 8 och gå ut till stallet. Fodrade och fixade litegrann, släppte ut hästarna. Och när vi hade gjort det så behövde Therese hjälp med att scrapa ihop två födelsekort, så det gjorde vi snabbt.

Sen så väntade jag på att mamma och ebba skulle komma för Ebba och jag skulle åka till spiltan snabbt och köpa ett köpekontarakt och handla en sadelgjord till Lilly och en till Sjaket. Och när vi hade varit där så blev det en tur till Hööks oxå och där handlade jag ett nytt bett till Kitty. 

Ett Tränsbett Apple MouthBit Rakt



Så när vi kom hem så kom Linn och skulle rida Leo och jag skulle till ridhuset med Kitty så då fick Linn och Leo följa med. Provade rida på nya bettet och det gick rätt så bra. Visst hon går inte i form men hon lyssnar och väntar på mig.
Så det känns ändå bra, ska fortsätta rida på det och se hur hon funkar på det.

I ridhuset så tog vi fram några bommar och två pallisader och hoppade lite över dom och hade två bomma förre och en bom efter och det gick bra. Ebba filmade så den filmen håller jag på och laddar upp.

När vi kom hem från ridhuset så skulle vi fixa Lillys box. Det tog ett tag...
Behövde plocka bort alla saker som vi har ställt i den boxen och sen behövdes fönstrena och vägarna tvättas
Sen skulle det in torv och spån.


FÖRRE



EFTER



När vi kom inte från stallet så var klockan halv 10 så då var det bara att äta kvällsmat och gå och lägga sig....


//CAmiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0