Helgen slut och massa saker har hänt...

Hela helgens händelser började i Fredags då det blev klart att Ebba skulle köpa Lilly som jag berättade om:)
Sen fortsätta bara allt rulla på..

När jag red Kitty i går så gick det jätte bra, provade rida på Hackamore och hon lyssnade rätt så bra det. Red runt Kärret och kunde galoppera rätt så mycket med henne och hon var fortfarande lugn.

Sen så åkte vi och skulle hämta Leo, Edvins lilla shettis. Han var jätte duktig när vi skulle lasta honom i lastbilen, vi hade fått gjort en lite special grej för honom så han inte kunde springa under bommen. Ni kommer se på bilderna som kommer upp. När vi kom hem så blev Edvin jätteglad och han tyckte han skulle rida Leo på engång. Så det blev en lite barbacka tur hemma på baken.


Så blev det Söndag och helgen är nästan slut. Men idag så hade Edvin bestämmt att han skulle ut och rida på Leo. Så jag tog Sjaket och skrittade på henne medans Edvin red Leo och Therese gick bredvid. Edvin var jätte duktig och travade massa. Första gången dom trava så ropa han att dom skulle stanna. Så vi trodde han inte ville trava mer, men när Leo stanna så sa Edvin - Mamma hjälmen åkte ju ner... Då började bådde jag och Therese skratta. Sen ville han trava mer, men alla borde ju förstå att man inte kan trava om hjälmen sitter ner för ögonen.. HAHA:D


Sen så har jag ju berättat att en tjej skulle komma och provrida Kitty idag på eftermiddagen. Och det gick jättebra enligt mig och även Therese. Hon red Kitty jätte bra och lät henne verkligen bara vara Kitty typ. Hon prydde sig inte om att Kitty kan stressa upp sig och bli het utan hon bara satt där och prata lugnt med henne.
Så vi hoppas verkligen att dom tyckte om henne lika mycket om vi tyckte om dom. :)


Och när vi kom tillbaka från ridhuset så hade lilla Linn kommit ut till Leo. Hon hade längtat hur mycket som helst efter honom. Eftersom hon ska va skötare på honom. Så dom tog ut Leo på en liten sktittur på 10 minuter. Så Leo fick gå två gånger idag, men det var ju bara i skritt så det var ju inte ansträngande för honom.


men nu är det slut på helgen och ännu en vecka med jobb följer.. Imorgon ska jag iallafall ut och skritta Emie. Nu ska hon komma igång efter sin vintervila. :)


//Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0