Jävla väder, inte så kul när man inte har ett ridhuset att rida i ... :(

De senaste dagarna så har det snön här hemma smällt lite och sen så har det frysit igen.
Så det är is överallt så det går inte att rida på vägarna. Och snön har blivit lite packad så det går inte pölsa i snön längre heller. så man har ju inte så mycket motivation till ridningen just nu.. :(

Men iallafall så tog jag ut Sjaket på en runda runt gropen. Hon var rätt så fin men hon tycke inte alls om att jag kräver mer av henne nu än vad jag gjorde för en månad sen. Så imorgon ska jag försöka ta mig till Hööks och köpa ett remontträns. Har ju endast en remontgrimma men den är svart och den rider jag med på Emie så blir lite jobbigt att byta mella dom hela tiden. Och Sjaket har ju brun utrustning så då vill jag ju såklart ha ett brunt träns med remontgrimma. Men hon var duktig och pigg. Gjorde mycket tempoväxlingar och red mycket sluta i båda varven.
Imorgon blir det ridhuset och en riktigt genomkörare..


Kitty tog jag ut på en liten skritt tur upp till paddocken och där longerade jag henne i snön. Det tycket hon var rätt så jobbigt i början men när hon hade sprungit upp ett spår så blev det enklare. 
Travade mesta delen så hon skulle bli riktigt trött och springa av sig massa energi. Hon fick även galoppera lite som hon typ inte gjort på några månaderna nu så hon fick rulla på tills hon tröttnade.
Imorgon så blir hon longerad igen. Vill inte sitta upp på henne om hon har så mycket energi. Då bättre att hon får springa av sig.
Har en som ska komma och kolla på henne på Söndag så det blir spännande.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0