Lilly... :)

När jag hade jobbat klart klockan 4 så gick jag dirket till stallet och tog in Sjaket och Kitty.
Ebba skulle komma senare och hjälpa mig med kitty sen så jag skulle ut med Sjaket först. Bestämmde att jag skulle träna hennes kondition idag och det är super bra upp på i Kärret som ligger i träda så där får vi rida. Och dom har varit så duktiga att dom har plogat ett varv runt hela åkern, och nu när det har snöt litegrann så är det typ 1,5dm snö där dom har plogat så det ä perfekt att rida i.
Så jag började med att trava ett helt varv runt, sen bytte jag håll och red Skritt 30s - Galopp 30s. Och när vi galoppera så skulle hon nästan ligga i fälttävlans tempo så det gjorde jag i 2 varv. Sen trava vi ner ett halvt varv sen skritta jag hem som tog ungefär 10 minuter.. När jag saktade avvar Sjaket rätt så trött. Så nu när vi är igång så kommer jag träna mycket kondition på henne så hon orkar fälttävlans säsongen som väntar. :) Längta så himlamycket.
När vi kom tillbaka till stallet så stretcha vi och masserade lite, sen ska hon få vila imorgon.

Med Kitty gjorde jag samma sak som dom andra dagarna longerade henne i paddocken men idag så satt Ebba på så hon fick lite vikt, men jag tror hon inte tyckte det var så jobbigt. Sen hoppade jag upp och red igenom henne i skritt och trav.. Men hon är så himla pigg så hon vet knappt vart hon ska ta vägen. Ändå får hon ingen mat som kan ge henne energi. Så vi får väl se hur det går på Söndag, har inga höga förhoppningar.


Sen så har Ebba en stor nyhet att berätta till alla och det är att hon kommer att köpa Lilly. Den ponnyn som vi har varit och tittat på uppe i Härnösand. Så det kommer bli superbra!!!! Dom kommer passa så himla bra ihop.
Så här kommer en första bild på dom tillsammans. Har inga andra som är bra. Men så fort vi får hem henne så kommer det komma upp många filmer och bilder:)



Här kommer även en film på Lilly med sin nuvarande ägare Emely








imorgon ska vi ju även hämta Leo så då åker kameran med och massa kort kommer att komma upp här.. :)



//caioo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0