Dagens ridpass...

Kitty- Åkte till ridhuset med henne idag, Therese följde med så hon kunde hjälpa mig.
Tänkte att jag skulle prova hoppa lite på henne och se vad hon gjorde.
Började bara med att hitta lugnet i henne i skritt och trav. Sen så fanns det lite bommar ute som låg med en sockerbit i ena sidan. Så då fick hon jobba ordentligt med lite högre lyft. Sen så gjorde vi en liten serie med bommarna och ett hinder som stog framme.


Så här såg det ut, fyra bommar och ett hinder. Det svarta är där jag trava och det gråa är där jag galopperade. 

Först så travade jag bara över bommarna så att jag kände att hon var lugn och fin. Sen så provade vi bara komma på ett litet kryss. Sen så höjde Therese litegrann och sen så slutade höjden på 90cm. Och hon var jätte lugn, väntade hela tiden på mig och hoppade superfint! :)



Sjaket- På henne red jag upp i Kärret, temporidning. Skrittade upp dit och sen så red jag 2 varv runt med skritt 20s - galopp - 20s. Ska inte trava så mycket på henne då det sliter så mycket på hennes knä och bara skritta och galoppera.

Sen så skulle jag ha ridit Emie, men när jag tog in henne från hagen så var hon rätt så trött, för dom gick i stora gräshagen och där har snön smält lite och sen frysit så det är jobbig att gå i hagen för dom.. Så hon får en tur i morgon istället.



//Camiilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0