Svar på kommentar..

- Hur högt brukar du hoppa med dina hästar ? :)
  Och hur många hästar har du? :)

Mvh Vilma



Svar:
Höjden varierar lite beroende på vilken häst jag sitter på och vad jag ska träna på under hoppträningen. Jag hoppar inte alltid högt utan oftast tränar jag tekniken och då behöver inte hinderna ligga på mer än 80cm.

Tävlingshöjder är:
Sjaket: 1m - 1,05m men vi ska ju komma upp högre men eftersom jag inte har haft henne så länge och hon har varit skadad så har vi inte kommit längre. Men med Sjaket vill jag iallafall komma upp på 1,20m nivå i hoppning och * stjärnig fälttävlan.
Emie: 1m, hon vill ju inte hoppa så högt på tävling men hemma kan vi träna på 1,20m..
Lollo: 60cm hittills,, hon är ju bara 4år och det blir hennes första år på banorna i år. Så med henne vill vi komma upp i det höga fälttävlansklasserna.
Kitty: Har jag tävlat 1,10m med och tränat 1,20m. Men hon fick ett backslag och nu försöker jag jobba upp henne igen.

Så alltså har jag 4 hästar som jag rider dagligen. Men jag får lite hjälp av Ebba och Therese ibland..
Men själv har jag bara 2 hästar och dom andra 2 är min syster Therese hästar, men jag rider dom.





Kommentarer
Postat av: vilma

jag tycker också att de är bättre att hoppa lägre och lära sig hur man ska göra innan man hoppar högt.



Är det inte jobbigt att ha så många hästar att ta hand om och rida? :)



// vilma

2011-02-27 @ 18:35:08
URL: http://ponnypyret

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0